Cargando Eventos

05 Jun, 2017 · 13:00 al 05 Jun, 2017 · 14:00 Instituto de Matemáticas de la Universidad de Granada (IEMath-GR)

Seminario de Jóvenes Investigadores en Matemáticas: «Introduction to sub-Riemannan geometry with some applications to the primary visual cortex».

Gianmarco Giovannardi

Conferencias, seminarios, divulgación científica

• Fecha: Lunes 5 de Junio de 2017
  • Lugar: Instituto de Investigación en Matemáticas IEMath-GR. Seminario 1ª planta.
  • Horario: 13:00 – 14:00.
  • Descripción:
    • Conferenciante: Gianmarco Giovannardi (Università di Bologna).
    • Resumen: We will examine the neurogeometry of the Roto-Translational space R^2 X S^1 with a particular focus on embedded minimal surfaces. Then, we will define a sub-Riemannian structure and present some classical results in this setting.
    • Organizador/Responsable en IEMath-GR: Jesús Antonio Bueno Linares, Ildefonso Castro Infantes y Rafael López Soriano.
  • Organiza: Instituto de Investigación en Matemáticas IEMath-GR.
  • Más información: iemath@ugr.es | http://iemath.ugr.es/