Why?
Today·s curricula are characterised by a certain degree of rigidity, both because of the limited choices available to students and because of the inability to modify curricula in a way that allows for rapid adaptation to social challenges and changes in the socio-economic environment. For this reason, we need to be more dynamic in modifying and adapting curricula to the needs of society in order to attract talent among students. In addition, existing quality assurance and accreditation systems must be redesigned in order to increase degree flexibility.
How?
By moving towards greater flexibility in curriculum design and modification. By optimising the University·s resources and capacity to overcome the obstacles that hinder its ability to adapt to changes occurring in society, student demand and the socio-economic environment.
Acciones prioritarias
Implicar al personal de gestión en la misión y objetivos de la Universidad, otorgándoles verdadero protagonismo en la toma de decisiones y en el cambio organizativo.
Potenciar espacios de trabajo colaborativo, generación de ideas y gestión interfuncional.
Apostar decididamente por una política de gestión de recursos humanos que prime fundamentalmente la captación de talento mediante la búsqueda de perfiles profesionales cualificados que respondan a las necesidades reales de la institución y a los retos a los que se enfrentará en el futuro derivados de la necesaria transformación digital.
Alinear la estrategia de la institución en todas sus funciones con la internacionalización y la transformación digital.
Fomentar el trabajo en redes institucionales de carácter informal para impulsar sinergias y conducir a procesos de transformación mediante aprendizajes compartidos.