23 Nov, 2017 · 10:00 al 23 Nov, 2017 · 11:30 Edificio Mecenas

Seminario: “Scientific Computing on Clouds”

Isabel Campos

• Fecha: Jueves 23 Noviembre de 2017
  • Lugar: Seminario del Depto. de Física Teórica y del Cosmos (edificio Mecenas, Facultad de Ciencias)
  • Horario: 10:00 h
  • Descripción: Seminario impartido por la Dra. Isabel Campos (Instituto de Física de Cantabria, IFCA).
    • Abstract: Distributed computing infrastructures are evolving from the Grid paradigm that has traditionally supported High Energy Physics experiments, towards a Cloud model, more flexible from the resource provision point of view, but more challenging when it comes to support scientific work. In this presentation the challenges and opportunities of an European Federated Cloud will be presented, focusing on the recent system software developments to enhance researchers autonomy when accessing computing resources.
  • Organiza: Departamento de Física Teórica y del Cosmos
  • Más información: M. Elvira Gámiz Sánchez