25 Sep, 2019 · 9:00 al 25 Sep, 2019 · 12:30 Instituto Mixto Universitario Deporte y Salud

Seminario de investigación: «International experiences on exercise, brain and smartphone interventions: The SmarterMove Seminar»

Programa

• 9:00-09:30. Opening lecture. Smartphone interventions aiming to improve health in young people with ADHD and/or obesity: The CoCA and SmarterMove Projects.
    Francisco B. Ortega and Lucia Torres-López, Granada, Spain
  • 09:30-10:30. IMPACT research group: promoting physical activity and healthy diet through mHealth interventions throughout the lifespan.
    Marie Löf and Pontus Henriksson, Huddinge, Sweden.
  • 10:30-11:00. Coffee break
  • 11:00-11:30. Physical activity and cognition: understanding the importance of settings.
    Celia Álvarez-Bueno, Cuenca, Spain.
  • 11:30-12:30. Keynote lecture. Walking Towards a Healthier Brain and Mind.
    Prof. Arthur F. Kramer, Boston, USA
    Coordina: Francisco B. Ortega

La actividad es gratuita, solo es necesario inscribirse en este formulario: https://forms.gle/sJadWXu6KpjUP32G8

• Fecha: Miércoles 25 de Septiembre, 2019
  • Lugar: Aulario del iMUDS (Instituto Mixto Universitario Deporte y Salud)- Parque Tecnológico de la Salud
  • Horario: De 09:00h a 12:30h
  • Organiza: Unidad Científica de Excelencia Ejercicio y Salud (UCEES) con la colaboración del Dpto. de Educación Física y Deportiva, Psymtec Material Técnico S.L. y Maastrich Instruments.
    Esta actividad está cofinanciada por la Universidad de Granada, Plan Propio de Investigación 2016, acciones de Excelencia, y por la Junta de Andalucía, Consejería de Conocimiento, Investigación y Universidades y el Fondo Europeo de Desarrollo Regional (FEDER, ref. SOMM17/6107/UGR)
  • Más información:
    Francisco B Ortega / Jonatan R Ruiz