05 Jun, 2019 · 17:00 al 05 Jun, 2019 · 18:30 Centro de Documentación Científica

Conferencia: «Beyond the Pink Tide: Pensando más allá del estado-nación»

Macarena Gomez-Barris

Conferencia de Macarena Gomez-Barris (Pratt Univerersity, USA), profesora invitada Erasmus Mundus.
Macarena Gómez-Barris is Professor and Chairperson of Social Science and Cultural Studies at Pratt Institute in Brooklyn, New York. She is also Director of the Global South Center (GSC), a research center that works at the intersection of social ecologies, art / politics, and decolonial methodologies. Her instructional focus is on Latinx and Latin American Studies, memory and the afterlives of violence, decolonial theory, the art of social protest, and queer femme epistemes.

• Fecha: Miércoles 5 de Junio de 2019
  • Lugar: Salon de actos del Centro de Documentación Científica.
  • Horario: 17:00h.
  • Organiza: Máster Erasmus Mundus en Estudios de las Mujeres y de Género, -GEMMA-
  • Más información:
    Instituto Universitario de Estudios de las Mujeres y de Género. Universidad de Granada │Calle Rector López Argüeta │ Centro de Documentación Científica │18071 Granada
    tel.: +34958248349
    email: gemmagranada@ugr.es